tisdag 22 maj 2012

Här får ni!

 Hej vänner!
Jag har lovat några av mina kunder och fina bloggläsare att skriva receptet
på den smarriga paj jag tipsat om i tidigare inlägg. 
Så här kommer det!
Lycka till!!

Knäckig rabarberpaj



Syrlig rabarber under knäckigt havretäcke med kolasmak. Läckrare rabarberpaj får man leta efter!!

Ingredienser

Gör så här

  1. Sätt ugnen på 150°C.
  2. Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
  3. Smält smöret i en kastrull tillsammans med grädde och sirap. Blanda ner de torra ingredienserna.
  4. Ansa och skär rabarbern i ca 4 cm stora bitar.( jag kokade av rabarberna först) 
  5.  Lägg dem i en smord ugnssäker form. Bred på smeten.
  6. Grädda pajen mitt i ugnen 40–50 minuter, tills den fått fin färg. Servera gärna hemgjord vaniljsås.


Kram Kram

1 kommentar: